Elektronische stuurbekrachtiging, Elektronische stuurbekrachtigingen: Wij hebben dit zo in onze website gezet om ook op deze manier goed gevonden te worden in Google : Daarom noem ik ook nog even elektronische stuurbekrachtiging en elektronische stuurbekrachtigingen om er zeker van te zijn dat u mijn website vindt. Want u heeft wel geluk dat u nu een vakman heeft gevonden met verstand van zaken die tegen een zeer redelijke vergoeding uw stuurbekrachtiging repareerd.
Tegenwoordig hebben steeds meer auto’s elektrische stuurbekrachtiging. voorheen werkte het systeem hydraulisch, maar de elektrische stuurbekrachtiging is sterk in opmars. Over een paar jaar zullen de meeste auto’s met een elektrische stuurbekrachtiging uitgerust zijn.
De techniek achter elektronische stuurbekrachtiging is de laatste jaren doorontwikkeld. Zoals gezegd werkten de meeste systemen voorheen hydraulisch. Het systeem bestaat uit een hydraulische pomp, slangen en cilinders die de stuurstang een handje helpen. De hydraulische pomp wordt via een v-snaar of getande riem aangedreven door de motor en draait permanent. Een regelklep zorgt ervoor dat alleen als de bestuurder aan het stuur draait, een oliestroom naar de cilinder wordt gestuurd die zorgt voor de bekrachtiging.
De elektrische stuurbekrachtiging heeft veel voordelen ten op zichte van de hydraulische stuurbekrachtiging. Ten eerste betekent elektronische stuurbekrachtiging een behoorlijke ruimtebesparing onder de motorkap. Ruimte die auto-ontwerpers gretig zullen gebruiken voor bijvoorbeeld een lagere neus (voor een betere luchtweerstand) of een kortere motorkap, met als voordeel, meer binnenruimte. Een elektrisch systeem heeft geen olie en geen slangen met alle voordelen van dien.